Out of office?

15 Jul 2019

 

Vertrek je straks op vakantie? Kompagnon wenst je alvast een zalige reis toe.

Vergeet niet om je out of office in te stellen, we tonen je graag hoe het (niet) moet.

 

1.Aanhef

In een standaard mail begin je toch ook altijd met ‘dag’ of ‘hallo’. Waarom zou je dat bij een out of office niet doen?
We like to the point maar neem dit niet te letterlijk.

 

2.Periode

Vermeld precies van wanneer tot wanneer je er niet bent. Geef ook aan op welke datum ze reactie kunnen verwachten.

 

3.Contactgegevens collega

Laat je klanten niet aan hun lot over. Vertel bij wie ze wel terecht kunnen voor (dringende) vragen.

 

4.Preventief

Vermeld al vóór je vakantie je afwezigheidsperiode in je e-mailhandtekening.
Zo weet je contactpersoon tijdig wanneer je er niet bent.

 

Hoe het niet moet:

Een out of office hoeft niet saai te zijn maar wel professioneel. Spreek je je contacten nooit aan met ‘geachte’?

Dan hoef je dat nu óók niet te doen. Een vlotte stijl is prima. Te humoristische out of offices schieten vaak in het verkeerde keelgat. Behoud dus best een gezonde balans tussen informeel en formeel.

 

 

Nog enkele grappige out of office berichten om af te sluiten.

Je kan deze bijvoorbeeld wel instellen voor intern te versturen onder collega’s:

 

Sorry! Je dacht vast, wow die reageert snel! Maar nee, het is mijn out-of-office.
Ik ben niet beschikbaar tot XX/XX. Na deze datum zal ik reageren op je bericht.

 

Ik ben op vakantie, sipping cocktails and enjoying endless BBQ’s. Verwacht voor XX/XX geen antwoord van me.

Dus…Maak het jezelf ook gemakkelijk, neem er een drankje en een boekje bij en we spreken elkaar binnenkort! Ciao!

 

Fijne vakantie!

Share on Facebook
Please reload

Uitgelichte berichten

Goede voornemens starten met een goed plan

November 2, 2018

1/8
Please reload

Recente berichten

15 Jul 2019

14 Feb 2018

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op tags