Kompagnon bekent kleur

11 Jun 2019

De verbazingwekkende impact van kleur

Het eerste wat je ziet als je je ogen open doet, is kleur. Blauw, rood, geel en zowat alle tinten daar tussenin. Er komt werkelijk geen einde aan. Het belang van kleur is dus moeilijk te overschatten.

Maar waarom is kleur nu zo belangrijk en heeft het een bijna magisch effect op ons? Tot op vandaag is kleur een veel besproken onderwerp. Ook wij besteden er graag een blog aan.

 

 

De eerste indruk

Kleuren hebben invloed op ons doen en denken, dat is een feit. Wist je dat kleur het eerste is wat je je herinnert van een product? Pas daarna komt vormgeving, woorden en cijfers. Kleur geeft dus die eerste oh zo belangrijke indruk.

 

Het is dus van groot belang om goed na te denken wat je als merk of bedrijf wilt achterlaten bij de kijker. Wil je een bepaald gevoel oproepen? Een bepaalde indruk achterlaten? Kies voor een doelgericht kleurenpalet en blijf ver weg subjectieve meningen over kleur. Het ‘vind ik mooi straatje’ kent namelijk geen einde.

 

 

 

 

Het belang van keuzes maken

Er zijn wereldwijd bijna 2500 wetenschappelijke studies gepubliceerd over kleur. Wees niet bang, we gaan ze niet allemaal bespreken. Wél willen we het belang van kleuren voor bedrijven even benadrukken. We zien het maar al te vaak gebeuren dat kleuren worden gekozen op basis van een persoonlijk gevoel, op basis van ‘goesting’. Een gemiste kans en met soms verstrekkende gevolgen.

 

Draag je in je vrije tijd graag knalroze sneakers? Of bestaat je interieur vooral uit okertinten met één accentmuur in knalgroen? Helemaal goed! Maar maak bij de keuze van je logo, kantoorruimte, wagenpark, … een weloverwogen beslissing! Je bereikt er namelijk je potentiële doelgroep mee en dat is onbetaalbaar.

 

 

“Maak bij de keuze van je logo, kantoorruimte of wagenpark een weloverwogen beslissing!”

 

 

Kompagnon kleuren

 

En ook wij moeten kleur bekennen. Ook de kleuren van Kompagnon spelen een belangrijke rol in identificatie en herkenning. Ook wij willen met onze branding enerzijds vertrouwen inboezemen en anderzijds een warm enthousiasme overbrengen. De combinatie van blauw en koraalrood is er dan ook niet voor niets. Des te meer omdat deze complementaire kleuren passen bij alles waar Kompagnon voor staat. En complementaire kleuren tevens als knipoog naar ons complementair team. Of moeten we zeggen ‘Komplementair’?

 

Benieuwd wat Kompagnon kan doen om jouw bedrijf kleur te geven? Een rebranding in zicht?

 

We staan je graag bij met raad en daad.

 

 

Share on Facebook
Please reload

Uitgelichte berichten

Goede voornemens starten met een goed plan

November 2, 2018

1/8
Please reload

Recente berichten

15 Jul 2019

14 Feb 2018

Please reload

Archief