Waarom Romelu Lukaku direct bij Kompagnon mag beginnen...

6 Jul 2018

 

De juiste content schrijven en je doelgroep bij de keel grijpen is niet evident. Het is slechts weinigen gegeven. Het is een talent om net die woorden te gebruiken die je doelgroep aanspreken zodat jouw boodschap echt blijft hangen. Dat ze begrijpen waarover je het hebt. Vandaag de dag kom ik in veel organisaties die worstelen met hun content.

 

Veel bedrijven weten niet wat te vertellen, lopen vast met de manier hoe ze hun klanten benaderen of het ontbreekt hen gewoon de tijd om te communiceren met hun klant. Met als resultaat dat de klant of prospect geen flauw idee heeft wat het totale pakket van diensten of producten is dat bedrijf X aanbiedt. Of ze weten wel dat ze A en B aanbieden, maar kennen C en D van het gamma niet. Zo loop je als bedrijf serieuze omzetten mis, want je buur bestelt misschien wel hetzelfde product in Nederland, terwijl hij evengoed bij jou had kunnen kopen.

 

Als Kompagnon worden we vaak ingeschakeld om content te voorzien. Content die de prospect moet aanspreken en moet aanzetten tot een aankoop van een product of dienst.

Met veel plezier nemen wij onze pen vast en gaan we aan de slag. Maar dat kan alleen als het bedrijf er zelf ook in gelooft en ons de nodige input bezorgt. Wij moeten de passie van de ondernemer voelen om die te kunnen omzetten naar een echte, goeie tekst. We verwachten niet van iedereen dat hij of zij een goede pen heeft, maar dat je gebeten bent door het product of dienst dat je aanbiedt, is uiteraard wel een must. Anders komt de tekst nooit echt over. Je klant of prospect ruikt het dat je hen iets probeert te verkopen waar je eigenlijk zelf niet door geboeid bent. We nemen dus niet zomaar elke opdracht aan. We willen zelf ruiken en aanvoelen hoe een organisatie gepassioneerd is door de producten of diensten die men aanbiedt. Als die passie er is, kan je geweldige dingen neerzetten. Is die passie er niet, dan ben je de zoveelste in rij en is het een kwestie van tijd voor de business gaat liggen.

 

Iemand die dat echt begrepen heeft, is Romelu Lukaku. Van kleinsaf aan gepassioneerd door voetbal en vastberaden om zijn doel te bereiken.
Hij schreef onlangs een blogpost die ons naar de keel greep. Die ook echt overkomt en zijn lezer weet te boeien tot op het einde.

Waarom? Omdat wat hij vertelt persoonlijk is, hij het meent en schreef vanuit het hart.

Of hij had een hele goeie copywriter die zijn verhaal op de juiste manier wist te vertalen 😉

Hoe dan ook, als je op zoek bent naar inspiratie voor een goeie blogpost, lees dan even deze blog van Romelu Lukaku. 

 

Share on Facebook
Please reload

Uitgelichte berichten

Goede voornemens starten met een goed plan

November 2, 2018

1/8
Please reload

Recente berichten

15 Jul 2019

14 Feb 2018

Please reload

Archief