Online verleiden

14 Feb 2018

 

Sommigen onder ons zijn nu eenmaal iets meer bedreven in het verleidersspel of hebben al wat meer ervaring opgebouwd dan anderen. Er zijn toch een aantal basisregels die we je graag meegeven:

 

Kom verzorgd over: Niks erger dan een date die niet eens de moeite heeft gedaan om zich een beetje te fatsoeneren. Dit geldt ook online. Is je website een rommeltje waar je nooit je weg in terug vindt? Zijn de foto’s van slechte kwaliteit? Neem je eigen communicatie eens onder de loep. Bekijk of je al je actuele diensten op een heldere manier aanbiedt. Zijn er zaken die je misschien liever niet meer doet of waar je te weinig op verdient? Zet die dan ook niet meer in the picture. Haal ze er gewoon af en zet in op wat je echt wil.

 

Tease: Kom gerust plagend over op je Facebookpagina, Instagram of website. Nodig je lezers uit om verder te kijken, te snuffelen en niet direct weg te swipen of klikken. Neem voldoende tijd voor de juiste foto of tekst. Nodig uit om gegevens achter te laten voor een nieuwsbrief, een whitepaper, … Tease, maar overdrijf niet. Creëer geen onrealistische verwachtingen waardoor uiteindelijk iedereen teleurgesteld is.

 

Heb wat te vertellen: Je wil toch niet dat het gesprek stil valt? Zorg voor een logische opbouw van je website. Zorg ervoor dat de bezoeker je contacteert voor een afspraak, offerte, … Dateert je laatste Facebookpost van 9 maanden geleden? Doe er iets aan!

 

Wees niet bang om ‘in het echt’ af te spreken: chat, e-mail, messenger, whatsapp, … allemaal heel boeiende media, maar verlies de ‘echte’ gesprekken en directe communicatie niet uit het oog. Spreek af met een prospect voor een eerste kennismaking. Bekijk wat jullie voor elkaar kunnen betekenen. Ook al lijkt de interesse op het eerste zicht niet zo groot, wie weet groeien jullie naar elkaar toe en ontstaat er iets moois. Vergeet ook je vaste klanten niet. Luister naar hun feedback en wensen. Wat kan beter in je dienstverlening en communicatie? Voor je het weet zijn het je grootste ambassadeurs.

 

Verras: Verlies je niet in de dagelijkse sleur. We hebben het allemaal druk en het komt er ook allemaal extra bij, dat is waar. Laat het toch geen excuus zijn om geen initiatief te nemen. Verras je klant, prospect of lezer met nieuwe ideeën. Blijf op de hoogte van de laatste trends en probeer af en toe iets nieuws uit.

 

Ik wens je nog een liefdevolle en vruchtbare dag toe.  

Share on Facebook
Please reload

Uitgelichte berichten

Goede voornemens starten met een goed plan

November 2, 2018

1/8
Please reload

Recente berichten

15 Jul 2019

14 Feb 2018

Please reload

Archief
Please reload